دانشمندان کانادایی اعلام کردند که نوشیدن روزانه 4 تا 5 لیوان قهوه می تواند باعث کاهش
خطر ابتلا به بیماری نقرس شود . محققان کلمبیایی دانشگاه انگلستان متوجه شدند. سطح اسید اوریک خون افرادی که قهوه می نوشند پایین تر است .علائم این بیماری اغلب دردهای مفصلی است که بیشتر در مفاصل اندام های انتهایی بوده و به علت رسوب کریستال های اسید اوریک در مفاصل به وجود می آید . همچنین مصرف بیش از حد گوشت قرمز و مشروبات الکلی عاملی برای رسوب این کریستال ها است . در مطالعه ای که اخیرا بر روی 141 هزار زن و مرد در بین سال های 1994-1988 صورت گرفته وسطح اوریک اسید خون آنها مورد آزمایش قرار گرفته بود محققان به این نتیجه رسیدند که در کسانی که روزانه 4 لیوان یا بیشتر قهوه مصرف می کردند سطح اسید اوریک خون آنها نسبت بقیه پایین تر بوده است . دکتر (( اندرو بامجی)) مشاور روماتولوژی و عضو انجمن روماتولوژی جامعه انگلستان گفت: هنوز هیچ دلیل مشخصی بر روی رابطه بین مصرف قهوه وسطح اسید اوریک خون وجود ندارد.